/*

Nierówna siła rąk

*/

uneven arms

Wielu ludzi zaczynających swoją przygodę na siłowni (a niekiedy również starzy wyjadacze) zauważają u siebie bardzo dziwną rzecz. Mianowicie kiedy robią ćwiczenia izolateralne (pracuje tylko jedna strona) np. uginanie hantli naprzemiennie albo wiosłowanie hantlem, jedną ręką są w stanie zrobić więcej powtórzeń niż drugą. Innymi słowy jedna ręka jest silniejsza niż druga. Nie trzeba chyba tłumaczyć, że taki stan rzeczy nie jest dobry i należałoby to zmienić. I tu pojawia się pytanie jak?

Jest bardzo prosty sposób. Wyrównać siłę rąk możesz zaczynając serię od słabszej ręki (np. jeśli silniejszą masz prawą rękę zaczynaj od lewej) i rób nią tyle powtórzeń ile powinieneś w serii (lub ile zdołasz). Następnie drugą ręką rób tyle samo powtórzeń co ręką poprzednią – nie więcej. W ten sposób po kilku sesjach treningowych siła twoich rąk będzie na tym samym poziomie. Tę technikę stosuj zawsze, kiedy wykonujesz ćwiczenia jedną ręką  – nieważne czy to uginanie ramienia czy rwanie hantli – i czujesz, że ręce nie są tak samo silne.

Proste prawda?